Rower elektryczny


Rower elektryczny jest normalnym rowerem posiadającym dodatkowo bezszczotkowy silnik elektryczny 250W w piaście tylnej. Zasilany jest akumulatorem ołowiowym, żelowym 24V/10Ah. Silnik pracuje aż do spadku napięcia do 21,5V oraz wyłączy się przy przeciążeniu prądem 20A. Po naładowaniu zasięg wynosi od 40 do 60km. Do dyspozycji są trzy biegi, na ostatnim osiągamy szybkość 35km/h.
Akumulator ładujemy prostownikiem, który po naładowaniu wyłączy się automatycznie.
Rower kupimy w NurAuto (tutaj jest najtańszy), albo w innych sklepach, ale tam jest zdecydowanie droższy.

Ocena.
Całość wykonana jest bardzo solidnie. Jazda należy do przyjemności. Obsługa w czasie jazdy sprowadza się do pomagania rowerowi w jeździe. Elektrtonika jest inteligentna, rower wie, że ma jechać wtedy, gdy zaczniemy kręcić pedałami. Szybkość obrotów pedałów regulowana jest tylną przerzutką.
Rower sprawuje się również doskonale jako zwykły, bez akumulatora. Jeździ się na nim bardzo lekko.

Ponieważ jeżdżę z punktu A do punktu B i chcę po dojechaniu daładowywać akumulator, postanowiłem zbudować sobie drugi, automatyczny prostownik. Zasilany jest prądem z zasilacza drukarkowego, pozostałego po drukarce komputerowej napięciem 40V. Jego kostrukcję pokazuję poniżej.

Zasilacz drukarkowy niestabilizowany:

Tak wygląda prostownik fabryczny, jego nazwa jest nazwą roweru.